Thursday, September 21, 2017

Fresh engineer

Thursday, September 21, 2017

Cerita dua Orang fresh enginiar

Hari ni teringat cerita dengan dua orang fresh enginiar Di Gebeng iaitu azmel Dan ridwan.
Keduanya Di bekalkan oleh company motosikal.
Entah kenapa dua Orang tu, keduanya langsung tak sentuh Moto. Elok ja parking Dalam lab mat zin.
Si azmel ni bila nak pergi site selalu tunggu Dan tumpang sapa2 Yang nak ke site. Kadang2 tumpang orang Fenki. Manakala si ridwan pulak guna kereta sendiri bila ke site.
Satu hari Abang Bhai panggil Aku Dan Tanya, kenapa dua fresh engineer tu selalu Ada Di office Dan tak guna Moto pergi site?
Aku jawap, saya pun tak tau tapi dah suruh Dan depa tak mau jugak.Kau panggil diaorang tengahari Hari ni, Kita jumpa.
Bila jumpa, macam 2 lah depa dua taici nak justified tak mau Naik Moto ke site.
Last sekali dia Tanya Aku, Kau dulu start kerja Naik apa? Aku jawab, motolah. Apalagi untuk fresh2 ni. Takan nak Naik Jimmy pulak.
Dia pun belasah dua2 enginiar tu.
Lepas ni Aku tak nak tengok korang Di office lagi. Macamana Kau nak ke site, Aku tak tau.
Tapi korang mesti bertanding dengan Moto ni.
Dulu sebelum tu masa Di company percon Corporation, project manager Aku dengan bengang nya keluar interview sorang fresh enginiar terus jumpa Dan bagitau Aku, gila betul enginiar tu. Ada Ka minta pajero dengan Aku nak pi site. Terok betul. Korang pun bawak jeep Jimny Saja.
Apa Komen korang sekarang ni?

No comments:

Post a Comment